Pages

Tuesday, September 29, 2009

Semakin Hampir

Semakin hampir ke penghujung semester.. semakin rasa sayang kepada students walaupun kdg2 menyirap darah dibuatnya.. setiap pertemuan ada perpisahan.. hakikat kehidupan.. so my studentssss... dsk05 & de05, tak lama lagi 2nd test... persiapkan diri anda...

dari sehari ke sehari.. semakin banyak dugaan dan semakin mencabar dugaan yang harus ku tempuh... bersabarlah wahai hati.. redha dengan apa yang diuji olehNya.. bersyukur dengan dugaan demi dugaan ini.. tenang menghadapi dugaan ini.. itulah yang ku titipkan setiap kali selepas solat.. semoga aku terus tenang menempuh dugaan yang aku sendiri tak pernah terfikir... supaya Allah sentiasa memberikan aku kesabaran demi kesabaran...

aku yakin setiap kejadian tu ada hikmah yang tersembunyi.. itu yang selalu aku bagitahu suami ku.. kita anggap apa yang berlaku akan membawa kebaikan untuk kita.. tak kat dunia, kat akhirat... so kita kena sabar.. memang menyakitkan menjadi seorang yang penyabar.. tapi aku pasti hasilnya, amatlah nikmatnya.. tak dapat digambarkan.. InsyaAllah

aku kena yakin bahawa Allah tidak akan turunkan dugaan itu jika hambaNya tidak mampu menempuhinya.. tetapi dugaan kali ini memang terlalu berat untuk ku pikul.. hati ku merintih, meronta... tak tahu nak cakap macam mana...

terima kasih kepada semua yang sentiasa memberikan semangat.. InsyaALlah semunya akan berakhir dengan baik...

No comments: